Wikia

Zeewolven zijn bijnamen van de Skandiërs. In tegenstelling tot de echte vikingen hebben de Skandiërs wolvenkoppen op hun schepen in plaats van draken. Hun schepen worden daarom ook wel zeewolven genoemd.

De leider van de SkandiërsEdit

De leider van de zeewolven was eerst Oberjarl Ragnak. Hij is, buiten een zeewolf, ook nog eens een geldwolf. Halt, Will, Evanlyn en Arnaut krijgen met hem te maken nadat Will gevangen genomen was door Erak, bij de brug van Morgarath. Ze werden naar Skandië ontvoerd, waar ze als slaven moesten werken. Will raakt verslaafd aan warmkruid, een drug die de slaven in toom houdt. Met hulp van Erak weten ze te ontsnappen, en Will komt weer bij positieven als ze in een berghut onderkomen vinden. Later wordt Evanlyn ontvoerd door de Temujai, maar ze wordt gered door Will en later komt Halt ook nog; die was Will achterna gegaan om hem terug te krijgen. Het blijkt dat de Temujai een invasie op Skandië aan het plannen zijn voor de Skandische Wolvenschepen, om zo Araluen binnen te vallen. Halt besluit om Ragnak te helpen, en een grote strijd volgt. Ragnak sneuvelt in de laatste momenten, en Erak wordt de nieuwe Oberjarl.

Erak komt daarna nog in boek 7 voor.

Gundar HardslagEdit

De Skirl Gundar Hardslag komt met zijn schip aan bij het eiland-leen Zeeklif waar hij wil gaan roven. Hij wordt tegengehouden door Will, de Grijze Jager die op dat moment daar geplaatst is. Will geeft Gundar en zijn bemanning een feestmaal en voorraaden zodat er geen gevechten plaats hoeven te vinden.

Gundar komt ook voor bij het beleg van Macindaw. Zijn schip wordt daar gebroken door een zware storm en hij belandt bij de Klaterkreek. Will is vlakbij en vraagt hun om te helpen bij het beleg van Macindaw. In ruil daarvoor belooft hij hun geld en een plek en spullen voor een nieuw schip. Het nieuwe schip wordt de Willwolf genoemd.

Algemeen uiterlijk Edit

Skandiers zijn meestal groot,breed en gespierd gebouwd. En het wapen dat ze het meest gebruiken is een grote strijdbijl (maar soms ook een zwaard). Verder dragen ze een helm met hoorns en ronde schilden.