Wikia

Will

Will

Will Verdrag is de hoofdpersoon die voorkomt in de boekenserie: De Grijze Jager. In boek 1,2,3,4,5,6,en 7 (die chronologisch voor boek 5 komt) is hij nog leerling- Grijze Jager, en zijn leraar is Halt. In de andere boeken staat hij bekend als een officiële Grijze Jager. Zijn vriendin is Alyss, die hij in boek 10 ten huwelijk vraagt; in boek 11 trouwen de twee. Will heeft ook een klein, slim paardje wat Trek heet, en wie hem altijd te hulp schiet. Hij praat net als alle Grijze Jagers met zijn paard. Ridder Arnaut Altman is zijn beste vriend. Vroeger, toen ze nog in het weeshuis woonden, was Arnaut Wills grootste vijand, omdat hij Will graag pestte met de onbekendheid van zijn afkomst, en omdat hij klein was. Will was erg verleden, en had maar zelden een weerwoord. Dan liep hij weg, en ging vaak op zijn favoriete plaatsje, boven in een boom, zitten, waar niemand hem zag. Want Will kon goed klimmen, en daar heeft hij later gebruik van gemaakt.

OpleidingEdit

Will wordt samen met de andere 15-jarige wezen: Jenny, Alyss, Arnaut (die toen nog een vijand van Will was) en George, opgeroepen om in de leer te gaan bij een van de leermeesters. De leermeesters zijn: heer Roderick, vrouwe Pauline, Meester Buick, Ulf (de paardenmeester) en Nicolaas (de klerkenmeester). Arnaut wordt uitgekozen voor de krijgsschool, Alyss wordt de leerling van vrouwe Pauline, de diplomaat. George wordt leerling bij de klerkenschool en Jenny gaat in de leer bij meester Buick, de kok. Will geeft aan dat hij ridder wil worden, maar hij is te klein. Dan geeft Halt een briefje aan baron Arald. Will weet niet wat er op staat, maar het gaat over hem....

Will heeft daarna een geweldige tijd; Halt is soms dan wel een beetje chagerijnig, maar als Will een glimlach van hem krijgt, maakt dat zijn hele dag geweldig. Hij traint elke dag, en wordt onder andere een ervaren boogschutter. Will heeft het dus naar zijn zin, vooral nadat hij zijn paardje Trek krijgt, van Oude Bob (de paardentrainer van de Grijze Jagers). Trek is een klein, ruigharig en eigenwijs paardje dat gek is op Will (en dat is wederzijds)die, niet alleen zijn ruiter, maar ook zijn beste vriend was. Trek heeft meerdere keren Wills leven gered.

UiterlijkEdit

Will heeft lang bruin haar en heeft donkerbruine ogen, ook is hij vrij klein en mager.

Verder draagt hij natuurlijk (meestal) de groen, bruin en grijs gevlekte mantel met kap van de grijze Jagers, de grote boog en pijlenkoker en verder nog de zachtleren laarzen. En natuurlijk niet te vergeten de dubbele messenschede met het werpmes, en het wat grotere Saksische mes. Ook had hij altijd zwaargewichten bij zich.