Wikia

Will

Will

Will Verdrag is de hoofdpersoon die voorkomt in de boekenserie: De Grijze Jager. In boek 1,2,3,4,5,6,en 7 (die chronologisch voor boek 5 komt) is hij de leerling van Halt. In de andere boeken staat hij bekend als Grijze Jager. Zijn vriendin is Alyss, die hij in boek 10 ten huwelijk vraagt; in boek 11 trouwen de twee. Will heeft ook een klein slim paardje wat Trek heet en wie hem altijd te hulp schiet. Hij praat net als alle Grijze Jagers met zijn paard. ridder Arnaut Altman is zijn beste vriend vroeger was rekruut Arnaut Will's grootste vijand omdat hij Will pestte omdat hij geen achternaam had maar die heeft hij gekregen door een vredesverdag te sluiten met de gevaarlijke skandiërs.

OpleidingEdit

Will wordt samen met de andere 15-jarige wezen: Jenny, Alyss, Arnaut (die eerst een vijand van Will was) en George, opgeroepen om in de leer te gaan bij een van de leermeesters. De leermeesters zijn: heer Roderick, vrouwe Pauline, Meester Buick, Ulf de paardenmeester en Nicolaas de klerkenmeester. Arnaut werd uitgekozen voor de krijgsschool, Alyss werd de leerling van vrouwe Pauline de diplomaat. George werd leerling bij de klerkenschool en Jenny ging in de leer bij meester Buick de kok. Will gaf aan dat hij ridder wilde worden, maar hij was te klein. Toen gaf Halt een briefje aan baron Arald. Will wist niet wat erop stond maar het ging over hem. Hierna moesten de vijf gaan.

Die avond besloot Will van de baron in te sluipen en het papier te lezen, maar hij wordt gesnapt door Halt. Halt neemt hem mee naar het kantoor naar de baron. Die vraagt aan Will wat hij van plan was. Nadat Will dat verteld had, mocht hij het papier toch lezen. Op het papier stond: Die jongen Will heeft het in zich na lange training een Grijze Jager te worden. Ik neem hem aan als mijn leerling. En zo werd Will Halt's Jagersleerling.

Will had daarna een geweldige tijd; Halt was soms dan wel een beetje chagerijnig, maar als Will een glimlach van hem kreeg, maakte dat zijn hele dag geweldig. Hij trainde dag en nacht, en werd onder andere een ervaren boogschutter. Will had het dus naar zijn zin, vooral nadat hij zijn paardje Trek kreeg, van Oude Bob (de paardentrainer van de Grijze Jagers). Trek was een klein ruigharig eigenwijs paardje dat gek was op Will (en dat was wederzijds) en niet alleen zijn rijdier maar ook zijn beste vriendje was. Trek had Will meerdere keren van zijn leven gered

UiterlijkEdit

Will heeft lang bruin haar en heeft groene ogen. Hij draagt een lange grijze mantel.