Wikia

Will

Will

Will Verdrag is de hoofdpersoon die voorkomt in de boekenserie: De Grijze Jager. In boek 1,2,3,4,5,6,en 7 (die chronologisch voor boek 5 komt) is hij de leerling van Halt. In de andere boeken staat hij bekend als Grijze Jager. Zijn vriendin is Alyss, die hij in boek 10 ten huwelijk vraagt; in boek 11 trouwen de twee. Will heeft ook een klein, slim paardje wat Trek heet, en wie hem altijd te hulp schiet. Hij praat net als alle Grijze Jagers met zijn paard. Ridder Arnaut Altman is zijn beste vriend. Vroeger, toen ze nog in het weeshuis woonden, was Arnaut Wills grootste vijand, omdat hij Will pestte. Want Will had geen achternaam.

OpleidingEdit

Will wordt samen met de andere 15-jarige wezen: Jenny, Alyss, Arnaut (die toen nog een vijand van Will was) en George, opgeroepen om in de leer te gaan bij een van de leermeesters. De leermeesters zijn: heer Roderick, vrouwe Pauline, Meester Buick, Ulf (de paardenmeester) en Nicolaas (de klerkenmeester). Arnaut wordt uitgekozen voor de krijgsschool, Alyss wordt de leerling van vrouwe Pauline, de diplomaat. George wordt leerling bij de klerkenschool en Jenny gaat in de leer bij meester Buick, de kok. Will geeft aan dat hij ridder wil worden, maar is was te klein. Dan geeft Halt een briefje aan baron Arald. Will weet niet wat erop staat, maar het gaat over hem...

Die avond besluit Will van de baron in te sluipen en het papier te lezen, maar hij wordt gesnapt door Halt. Halt neemt hem mee naar het kantoor naar de baron. Die vraagt aan Will wat hij van plan was. Nadat Will dat verteld heeft, mag hij het papier toch lezen. Op het papier staat: Die jongen Will heeft het in zich na lange training een Grijze Jager te worden. Ik neem hem aan als mijn leerling. En zo werd Will een Grijze Jagersleerling, bij Halt, de legendarische Grijze Jager.

Will heeft daarna een geweldige tijd; Halt is soms dan wel een beetje chagerijnig, maar als Will een glimlach van hem krijgt, maakt dat zijn hele dag geweldig. Hij traint elke dag, en wordt onder andere een ervaren boogschutter. Will heeft het dus naar zijn zin, vooral nadat hij zijn paardje Trek krijt, van Oude Bob (de paardentrainer van de Grijze Jagers). Trek is een klein, ruigharig en eigenwijs paardje dat gek is op Will (en dat is wederzijds)die, niet alleen zijn ruiter, maar ook zijn beste vriend was. Trek heeft meerdere keren Wills leven gered.

UiterlijkEdit

Will heeft lang bruin haar en heeft groene ogen. Hij draagt een lange grijze mantel.