Wikia

Trek is het paard van de leerling-grijze jager Will. Trek is een speciaal getraind paard zoals alle paarden van de grijze jagers. Deze kleine harige pony's hebben een ijzersterke conditie zodat ze dagen aan een stuk in een bepaald tempo kunnen lopen. Wanneer de grijze jagers ergens ver naartoe moeten stappen ze in het speciale mars tempo. Wanneer je op een paard van de grijze jagers wilt rijden moet je eerst een geheim wachtwoord zeggen wanneer je dat niet doet dan begint het paard te steigeren enz. De eerste keer dat Will kennis maakte met Trek, had Halt hem niet van tevoren gewaarschuwd als grapje, en vloog Will dus door de lucht. Het code woord van Trek is : "mag ik?".

In het 11e boek wordt Trek door een wolf in zijn schouder gebeten en is door de wond kreupel geworden. Doordat Trek hierdoor niet meer voldoet aan de goede eigenschappen van een jagerspaard moet Will een ander paard nemen. Zijn nieuwe paard gedraagt zich net als Trek omdat hij familie is. Hierdoor moet de oude Trek een andere naam krijgen: Bellerophon.