Wikia

Evanlyn

Evanlyn

Prinses Cassandra is de kroonprinses van Araluen. Ze is de dochter van koning Duncan.

Eerste optredenEdit

Cassandra komt het eerst voor in Boek twee: de brandende brug, waarin ze de schuilnaam Evanlyn gebruikt. Ze zegt dat ze de kamermeid is van een dame, en dat die vermoord is door Wargals. Ze ontmoet Will, Arnaut en Gilan in het land Celtica. Ze waren op weg naar het hof van de koning daar. Cassandra komt op een dag hun grot binnen en zo komt het trio, die op dat moment niet wist dat ze Cassandra heette omdat ze haar schuilnaam aanhield, erachter dat de wargals ook Celtica zijn binnengevallen. Gilan besluit daarom om terug te keren naar Araluen en draagt Will op om achter hem aan te komen en Evanlyn (haar schuilnaam) te beschermen. Maar als het trio op weg gaat naar Araluen, komen ze een groep Wargals tegen die Celtische mijnwerkers vervoeren. Ze besluiten om achterde Wargals aan te gaan, en ontdekken zo ook de brug die Morgarath de mijnwerkers laat bouwen om het koninklijke leger te verslaan. Ze besluiten om de brug te vernietigen. Will en Evanlyn besloten om 's nachts de brug in brand te steken. Arnaut moest hun rug dekken. Het lukt ze om de brug in brand te steken maar Will en Evanlyn worden wel daarna door de Skandiers gevangen genomen. Arnaut kan vluchten. Will en Evanlyn worden naar Skandia meegenomen, waar ze als slaven moesten werken. Will raakt verslaafd aan de drug warmkruid, waarna Erak, die het tweetal ook gevangen genomen heeft, ze te helpen met vluchten. Evanlyn leidt Will naar een berghut, waar hij moet afkicken. Uiteindelijk Komt Will weer bij positieven, maar Evanlyn wordt daarna wel door Temujai gevangen genomen. Will gaat haar achterna, maar heeft alleen maar een kleine jachtboog. Op het moment dat de nood het hoogst is, komt Halt ertussen, die het tweetal naar Skandiëgevolgd is. eerst wil Halr direct naar Araluen terug, maar uiteindelijk helpen ze de Skandiërs eerst in de oorlog met de Temujai.