Wikia

Morgarth was ooit een baron van Araunen. Nu staat hij beter bekend als De Heer van Nacht en Ontij.

geschiedenisEdit

Baron van GorlanEdit

Morgarth diende onder Koning Duncan als Baron van Gorlan, pillampenklikketmaar hij vond het tijd voor een nieuwe koning, zijn nieuwe koninkrijk: De bergen van Nacht en Ontij.

Heer van Nacht en OntijEdit

Morgarath bereidde zich in zijn bergen voor op een nieuwe poging het land in te nemen, dit keer met een zeer ingewikkeld plan. Hierop volgde de Slag op de Vlaktes van Uthal. Ook ontvoerde hij de gehele bevolking van Celtica, en huurde hij Skandiërs in.

De Slag op de Vlaktes van UthalEdit

Toen eindelijk al zijn plannen afgerond waren, stuurde Morgarath zijn legers de driestappas uit. tegelijkertijd zou een leger door Celtica komen (dit plan werd verhinderd door Will, Evanlyn en Arnaut) en zouden Skandiërs uit het doornbos moeten aanvallen, maar zij werden eerder verslagen door Halt en zijn boogschutterteams. Dit leidde tot een catastrofe voor Morgarath, nu zijn leger door de Cavalerie in de pan gehakt werd. Hierop besloot Morgarath nog een poging te doen om Halt te doden.

Hij reed op zijn paard de Driestappas uit en daagde Halt uit voor een duel. Dit werd verijdeld door Koning Duncan, maar toen stapte er een schildknaap de rangen uit om Morgarath uit te dagen: Arnaut. Na een zware strijd brak uiteindelijk Arnauts zwaard. Hierop wilde Morgarath de beslissende klap uitdelen, maar Arnaut had nog één troef achter de hand: een trucje geleerd van Gilan. Hiermee pareerde Arnaut Morgaraths zwaard en stak met zijn dolk Morgarath in zijn hart. Zo vond de Heer van Nacht en Ontij zijn einde.

Uiterlijk en GedragEdit

Als je Morgarath ziet, is het eerste wat je opvalt een grote haakneus, hoge jukbeenderen en vaalwit achterover gekamd haar. Hierdoor lijkt hij op een gier. Morgarath heeft een vaalwit paard, een groot zwaard en een pikzwart harnas. De heer van Nacht en Ontij is zeer ijdel, hoogmoedig en genadeloos, maaaaaaaaaaaaaaaaaar ook heeeeeeeeeeeeeeeel boos en veeeerdrietig wie dit leest is dom