Wikia

Arnaut (engels: Horace)
Horace

Arnaut

is de jonge krijger en een vriend van Will. Hij staat ook wel bekend als 'de Ridder van het Eikenblad', 'de Ridder van de Dageraad' of Haviks, zijn schuilnaam in Noordam. Hij trekt veel op met de Grijze Jagers. Zijn paard heet Schopper.

VerledenEdit

RedmontEdit

Arnaut was één van de wezen van Redmont. Hij pestte Will vaak, voornamelijk omdat will geen achternaam heeft en zo klein is. Arnaut wil naar de krijgsschool. Hij wordt gekozen door Heer Roderick en gaat de Ridderopleiding volgen.

Op de Krijgsschool heeft Arnaut andere problemen. Hij is een goede oplettende leerling, maar heeft zijn huiswerk vaak niet af. Dit komt door de pestkoppen Aldo, Jerom en Bronno. Hij wordt continu door de drie getreiterd. als ze Will ook lastig proberen te vallen, heeft Arnaut er genoeg van en leert de drie een lesje, met behulp van Halt.

De Brandende Brug Edit

Arnaut gaat met Gilan en Will naar Celtica,om een bericht van Koning Duncan af te leveren. Het blijkt dat de Kelten worden ontvoerd. Arnaut kijkt toe hoe Will en Evanlyn, een meisje dat zich voordoet als de dienstmeid van Prinses Cassandra, de Brug die Morgaraths Hoogvlakte verbind met Celtica in brand steken. Als Will en Evanlyn gevangen worden genomen, rijdt Arnaut weg en sluit hij zich aan bij Duncans Leger. Op piemel en zijn vrienden de grote hannepannemann Morgarath uit, en weet Arnaut de duistere heer eindelijk te verslaan.

Het Ijzige Land

Arnaut reist mee met Halt op zoek naar Will en Evanlyn, die door Erak Stervolger meegenomen zijn naar Skandia. Hier doet hij zich voor als 'de Ridder van het Eikenblad' terwijl hij nog maar schildknaap is.

Dragers van het Eikenblad

Hij vecht mee in de Slag om Skandia waar hij de 300 boogschutters, die onder de leiding van Will staan, beschermd.Hierna Wordt hij door Koning Duncan geridderd tot 'De Ridder van het Eikenblad'.

Losgeld voor ErakEdit

In Losgeld voor Erak reist Arnaut mee naar Arridi om het losgeld af te leveren.Daar bij word hij in zij schouder geraakt.Yusal ziet dar er een speciale brandt is tussen prinses casandra en Arnaut.

beleg van Macindaw

Arnaut wordt door Will betitelt als aanvoorder van de Skandiërs die Macindaw gaan heroveren. Hij slaagt hierin succesvol en trekt terug naar Kasteel Araluen.

De Koning van ClomnelEdit

Arnaut gaat mee met Halt en Will naar Clomnel om hier de zogenaamde Buitenstaanders op te doeken. Halt wil gebruik maken van een oude legende in Clomnel: de ridder van de Dageraad komt het land bevrijden. Arnaut is hierin de ridder van de Dageraad. Hij verslaat Tennysons lijfwachten, maar wordt wel vergiftigd door één van de Genovezen.

Halt in Gevaar

Arnaut blijft bij de gewonde en vergiftigde Halt, terwijl Will Malcolm gaat halen. Hierna trekt hij samen met Halt, Will en Malcolm ten strijde tegen Tennyson.

UiterlijkEdit

Arnaut is lang en groot. Met zijn harnas, zwaard en schild ziet hij er erg indrukwekkend uit.En heeft een kromme neus van uit een veld slag.

PersoonlijkheidEdit

Arnaut is in het begin een onaardige, onbeleefde jongen en ook echt niet bescheiden (vooral met eten), maar nadat Will en Arnaut oog in oog met de dood hebben gestaan en ze elkaars leven gered hadden van een wild zwijn, veranderd Arnaut voor Will in een vriend, in plaats van een vijand. Arnaut is ook heel erg 'nat achter de oren'. Hij wordt door de Grijze Jagers vaak geplaagd omdat hij, daar een erg goed doelwit voor is.

Na een paar delen van de Grijze Jager, begint hij de Jagers juist te plagen. Halt duidt dit erg goed aan, omdat hij zo ongeveer zei 'het was leuker met je op te trekken toen je nog nat achter de oren was!'

In deel 10 vraagt hij prinses Cassandra (Evanlyn) ten huwelijk. In deel 11 trouwen zij.  Ook is hij later beste vrienden met Will. Halt zei ook een keer: "de eer van het rijk kan nog wel eens afhangen van die twee."